Po ponad dekadzie przerwy Wizz Air ponownie uruchamia loty z lotniska Warszawa-Modlin. Od grudnia 2025 roku węgierski przewoźnik zaoferuje 11 nowych połączeń do 8 krajów, przenosząc na to lotnisko dwa samoloty typu Airbus A321neo. Tylko jedno z planowanych połączeń – do włoskiego Alghero – zadebiutuje w późniejszym terminie, bo dopiero w marcu 2026 roku.
Nowe kierunki Wizz Air Modlin – gdzie polecisz?
Powrót linii do Modlina to efekt pomyślnie zakończonych rozmów z zarządem lotniska.
„Od grudnia zbazujemy w Modlinie dwa samoloty, co pozwoli na uruchomienie nowych tras i zwiększenie naszej obecności w regionie” – zapowiedział Roland Tischner, dyrektor operacyjny Wizz Air, podczas konferencji prasowej w Warszawie.
Od 1 grudnia 2025 wystartują loty do Aten, Barcelony i Bergen. Dzień później – do Bergamo, Kiszyniowa i Pafos. Od 15 grudnia samoloty Wizz Air polecą także na Maltę i do Sofii, a 16 grudnia – do Brindisi i Palermo. Ostatnim z ogłoszonych kierunków jest Alghero, które zadebiutuje 31 marca 2026.
Rozkład lotów zapowiada się intensywnie – Bergamo obsługiwane będzie codziennie, a Malta sześć razy w tygodniu w sezonie zimowym. Pozostałe kierunki będą realizowane od trzech do pięciu razy tygodniowo.
Zarząd Modlina nie ukrywa entuzjazmu.
„Przez ostatnie lata czekaliśmy na takiego partnera. Teraz mamy dwóch największych low-costowych przewoźników w regionie – Ryanair i Wizz Air – i ogromny potencjał do rozwoju” – mówi wiceprezes Jacek Kowalski.
Nowe miejsca pracy i pół miliona miejsc rocznie
Wizz Air prognozuje, że dzięki nowym operacjom z Modlina rocznie zaoferuje ponad 500 tysięcy miejsc, a sam projekt stworzy ponad 80 nowych miejsc pracy w porcie.
Modlin zamiast Radomia – dlaczego?
Choć Wizz Air obecny był wcześniej również na lotnisku w Radomiu, to tym razem zdecydował się na Modlin. Jak tłumaczy przedstawiciel linii, lepsza lokalizacja i skomunikowanie z Warszawą przesądziły o wyborze. Ponadto porusza się sprawę lotniska Chopina:
„Lotnisko Chopina to nasze główne centrum operacyjne w Polsce, ale jego możliwości są coraz bardziej ograniczone. Modlin daje nam większe pole manewru – i geograficznie, i logistycznie” – tłumaczy Tischner.
Co ciekawe, mimo sporego udziału w rynku (25% w marcu 2025), Wizz Air wciąż szuka okazji do dalszego rozwoju i nie wyklucza także rozbudowy siatki połączeń w Radomiu w przyszłości. Na razie jednak nacisk kładzie na Chopina i Modlin.
Powrót do Modlina po 13 latach
Wizz Air zrezygnował z lotów z Modlina w 2012 roku, po tym jak uszkodzony pas startowy uniemożliwił dalsze loty. Przez lata w porcie dominował Ryanair, a Wizz Air działał głównie z lotniska Chopina. Nowa strategia ma szansę zmienić układ sił – tym bardziej, że do gry wchodzi także Air Arabia.
Warszawa pracuje nad rozbudową zarówno połączeń lotniczych, jak i sieci komunikacji lądowej, która zawiera m.in. nowe tramwaje.
Źródła:
- RMF24, Wizz Air wraca na Modlin. Uruchomi 11 połączeń, https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-wizz-air-wraca-na-modlin-uruchomi-11-polaczen,nId,8001192 [odczyt: 23.07.2025]
- Wakacyjni Piraci, Wizzair wraca na Modlin ✈️ 11 nowych tras w systemie 😍, https://www.wakacyjnipiraci.pl/dziennik-pokladowy/pl-wizzair-wraca-na-modlin-11-nowych-tras-w-systemie [odczyt: 23.07.2025]
- Rynek Lotniczy, Wizz Air wybrał Modlin. Dlaczego nie Radom?, https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/wizz-air-wybral-modlin-dlaczego-nie-radom-24746.html [odczyt: 23.07.2025]














